Update: extra maatregelen rond remote en flexibel werken in Corona-tijden 🦠

Testimonials: klanten aan het woord

Wat vinden onze klanten van een samenwerking met Wieni?

  • Ward

    Ward Meremans

    Product owner Dagelijkse Kost, Canvas & Eén

    “Toen we met Dagelijkse kost bij Wieni kwamen had ik één hoofddoel, de performantie verbeteren op mobiele toestellen, want die was echt erbarmelijk. Ze zijn hier onmiddellijk mee aan de slag gegaan en hebben de afgelopen jaren verder gewerkt op usability, accessibility & SEO.”

    “We hebben nu een product waar we fier op kunnen zijn, en ik hoop dat we de komende jaren elkaar kunnen blijven challengen op de verdere productontwikkeling, want daardoor krijgen we een steeds beter en performanter product. Bedankt top team!”

     

  • Kristof

    Kristof Nizet

    Digital product manager - SBS Belgium

    "Om al onze digitale projecten naar een hoger niveau te brengen, hebben we een multidisciplinair team nodig dat schaalbaar is. We kozen er dan ook bewust voor om geen eigen development afdeling uit te bouwen, maar te werken met een partner die het nodige talent in huis heeft. Om een partner te vinden die onze ambities aan kon, zochten we in eerste instantie naar een match qua karakter en visie. Toen Wieni zichzelf kwam voorstellen, zaten we meteen op dezelfde golflengte. Dat vertaalde zich later in het strakke tempo waarmee op een paar maanden tijd ons nieuw platform werd opgeleverd.”

    “We begonnen het traject met een paar intake gesprekken met key users om de grote lijnen uit te tekenen. In plaats van daarna tijd te steken in grote workshops, uitgebreide lastenboeken en dichtbevolkte statusmeetings vertrouwden we op elkaars kennis en ervaring om alle details in te vullen. Van bij het begin hadden we onszelf voorgenomen om zo snel mogelijk een eerste versie van het platform te lanceren en daarop verder te ontwikkelen op basis van interne/externe feedback."

    "Voor elke sprint verzamel ik de grote lijnen van aanpassingen die moeten gebeuren aan het platform. We bespreken samen wat de beweegredenen achter elke aanpassing zijn en laat het team van Wieni zelf mee invullen hoe zij iets zouden UX’en/ontwikkelen. Op die manier benutten we maximaal het talent dat we ter beschikking hebben, en wordt de tijd/last weggenomen om rigide specs te moeten schrijven.”

    “De sterke groei die we met onze zenders Vier & Vijf online hebben neergezet, is grotendeels te danken aan het performante platform en de vlotte samenwerking die we hebben opgebouwd met Wieni."

  • Brecht

    Brecht Vaes

    Chef digital - Studio Brussel

    “Ik wou voor Catch of the Day een perfect mobiele site. Een klein, maar ambitieus project met krappe timing dat een van de uithangborden moest worden van de ‘reboot’ van Studio Brussel. Het was dus noodzakelijk dat we elkaar perfect aanvoelden en aanvulden. Dat gebeurde met Wieni zeer organisch via dagelijkse calls en een demoversies. We kicken er bij Studio Brussel op om op korte termijn het verschil maken met creatieve ideeën, daarvoor heb je de juiste partners nodig. Missie geslaagd!”

  • Philip

    Philip Du Bois

    General manager DNS Belgium

    “De keuze voor Wieni was snel gemaakt. We zaten van bij het begin op dezelfde golflengte: 

    • wij wilden een toegankelijke website en Wieni bleek hiervoor gecertifieerd
    • we wilden een gebruiksvriendelijk CMS met veel meer mogelijkheden, Wieni werkte met een moduleset die aanpasbaar was naar onze wensen
    • ook beide technische afdelingen zaten op dezelfde golflengte.

    de agile aanpak van Wieni sloot helemaal aan bij onze manier van werken.”

    “We werkten samen in een agile projectmanagement waarbij we allebei konden bijdragen en dit met voldoende flexibiliteit en vertrouwen in elkaars kunnen. Voor ons was security het allerbelangrijkst en Wieni is daar volledig in meegegaan. Het fijne van buren te zijn is dat live communicatie heel efficiënt is om vragen of problemen snel op te lossen.”

  • Sandra

    Sandra Schreurs

    Online projectcoördinator Bruzz

    “Wat ons bij Wieni meteen opviel was de creativiteit en betrokkenheid. Ze werken zich volledig in hun klant en diens vakgebied in en weten daardoor waarover het gaat in gesprekken en brainstorms.”

    “We werken nu bijna twee jaar samen en dat was en is nog steeds een fijne en constructieve samenwerking. Bijna dagelijks is er contact met project manager Sophie via Slack, Gitlab of hangouts en ook het contact met de rest van het team is direct en goed. Onze vragen en opmerking geraken op die manier altijd snel bij de juiste persoon binnen het team.”

    “Wat ik erg apprecieer in de samenwerking met Wieni is dat ze met ons meedenken en ook durven zeggen als ze een voorstel of vraag van ons niet goed vinden en dan telkens met een beter alternatief op de proppen komen.”

    Lees de volledige case:

    Bruzz.be nieuwsplatform
  • Ruben Cassiman

    Digitaal Strateeg bij Klasse

    "Voor het redesign van Klasse.be hadden we een lijvig verlanglijstje met uiteenlopende wensen en noden. Wieni investeerde voldoende tijd om onze organisatie, doelen en noden echt te leren kennen. Daardoor konden ze onze wensen helder capteren en scherper maken voor hen én voor ons. Die investering in een goeie briefing, waarbij echt naar ons geluisterd werd, heeft geloond in de verdere uitrol van het project.”

    In alle fases (wireframes, visual design & development) werkte Wieni met kennis van zaken. Dat combineerden ze met een vlot projectmanagement, waarbij we ons als klant steeds gehoord en begrepen voelden. Van het eindresultaat worden we gelukkig: het nieuwe design versterkt onze merkidentiteit en zorgt voor een vlottere gebruikerservaring. Klasse wil een bondgenoot en collega zijn van alle leraren. Kwaliteit, authenticiteit en betrouwbaarheid zijn daarvoor cruciaal. Dan is het fijn om te merken dat die hoge eisen met enthousiasme en goesting worden onthaald. "

  • Stefaan

    Stefaan Walgrave

    Professor Universiteit Antwerpen

    “Ik kan wel zeggen, namens het hele academische team, dat we heel blij zijn dat we voor Wieni hebben gekozen voor Stemtest 2019. De samenwerking verliep rimpelloos, snel en uitermate efficiënt. Wieni’s maakte een zeer aantrekkelijk design van de interface, en ook technisch was de uitvoering perfect.”

    “Het strafste is dat Wieni echt mee nadenkt over de stemtest, ze zijn zoveel meer dan een uitvoerder. Mede dankzij Wieni is Stemtest 2019 zonder twijfel de beste stemtest die we ooit bouwden.”

  • Marij

    Marij Lambert

    Communicatie & Marketing Joker

    “Websites maken met Wieni wordt nooit een duffe bedoening! De creatieve, gemoedelijke sfeer van hun team maakte van ons gezamenlijke traject een leuke boel, zonder in te boeten aan efficiëntie of kwaliteit. De toewijding van de projectmanager en onze wekelijkse meetings (in hun prachtig ingerichte kantoor!) gaven het project de juiste vaart. 

    Wieni denkt altijd spontaan mee na, ook als het verder gaat dan website-materie. Hoera voor het werkplezier, hoera voor de opmerkelijke stijging in verkoopscijfers!”

  • Andries

    Andries Fluit

    Head of multimedia bij Mediafin / De Tijd

    “Nieuwe digitale formats brengen zoals voor een klassiek papieren eindejaarsmagazine: Wieni heeft ons een geweldig antwoord op die vraag gebouwd. Technisch stond de site heel stevig, en meer nog, Wieni begreep heel snel op welke specifieke manier De Tijd verhalen wil vertellen. Met korte en efficiënte lijnen over de hele productieketting, van concept over wireframes naar visual design tot development.”

    Lees de volledige case:

    UX- & Content-design voor De Tijd
  • Sofie

    Sofie Iserbyt

    WAT WAT-merkstrateeg

    “We hebben met de drie beste kandidaten een gesprek gehouden, en bij Wieni matchte het met wat we voor ogen hadden. Ze hebben bovendien al veel ervaring met grotere en gelijkaardige projecten en bouwden een sterke reputatie rond usability op”

  • Jelle

    Jelle Goossens

    Communications officer

    “Geen gedoe. Geen blabla. Daar houden de Rikolto's van, en de Wieni's gelukkig ook.

    Wieni maakte voor ons een webplatform dat de basis is van 11 websites die door onze teams over de hele wereld beheerd worden. Ze bouwden een tool om fondsenwervende acties te organiseren en maakten onze website voor Het Grootste Diner. 2 applicaties die door hun eenvoud essentieel zijn voor de digitale omwenteling van onze fondsenwerving.

    In de bijna 10 jaar dat we samenwerken, zijn wij een andere organisatie geworden en evolueerde Wieni van een tweemansbedrijf tot een geolied team van bijna 20 vakmensen. Vandaag is Rikolto een kleinere vis in een portfolio met tal van grote spelers. Toch zijn we daardoor niet in de verdrukking gekomen. Integendeel. We profiteren maximaal mee van hun ervaring en kunnen zo met ons beperkt budget toch websites van topkwaliteit online brengen.”